QUÈ SÓN LES INTEL·LIGÈNCIES
MÚLTIPLES?
La teoria de les intel·ligències múltiples, va ser proposada per Howard Gardner el 1983.
Aquest model proposa que totes
les persones tenen vuit tipus d’intel·ligència que, relativament interrelacionats com
una ret de conjunts autònoms, determinen el comportament, la manera d’aprendre,
captar, comprendre, entre d'altres, el món que les envolta. Aquestes intel·ligències
són les següents:
·
Intel·ligència
musical: facilitat en la composició, la interpretació, la
transformació i la valoració de tot tipus de música i sons. Es distingeix pel
plaer de sentir la música, els sons i els ritmes.
·
Intel·ligència
lingüística: es distingeix pel plaer en el llenguatge i la
parla.
·
Intel·ligència
lògica-matemàtica: es distingeix per les
elevades habilitats en la resolució de problemes lògics i en les
matemàtiques.
·
Intel·ligència
espacial: consisteix a formar un model mental del món en
tres dimensions, pensen en imatges, en espais i en superfícies.
·
Intel·ligència
corporal-cinestèsica:
és la capacitat d'utilitzar el mateix cos per realitzar activitats o resoldre
problemes.
·
Intel·ligència
interpersonal: és la capacitat de comprendre i entendre altres
persones i treballar eficientment amb elles.
·
Intel·ligència
intrapersonal: és la capacitat per comprendre's a un mateix que
contingui els desitjos propis i pors i, utilitzar aquesta informació en la vida.
·
Intel·ligència
naturalista: és la capacitat que tenim per distingir,
classificar i utilitzar elements naturals.
És interessant que els professors coneguin aquests tipus d’intel·ligències
per a poder potenciar-les en els alumnes. Sent conscients dels diferents tipus intel·ligències
que volem reforça, podem crear les activitats adequades per a treballar-les.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada